מוזיקה טובה בחתונה שלכם יכולה לעשות את ההבדל בין קטסטרופה לבין אירוע בלתי נשכח.

99% מהדיג'יים ברמות הגבוהות מתאפיינים ברמת שרות ומקצועיות גבוהה, אבל בכל זאת יש דברים שחשוב לוודא. איך בוחרים ומה בודקים?

 

שלב בחירת הדיג'יי הוא בדרך כלל הקשה ביותר מכל הבחירות שאנחנו עושים בשלב ארגון החתונה. סיבה ראשונה היא גודל האחריות שעל כתפי הדיג'יי והחשיבות המכרעת שאנחנו נוטים לייחס לו להצלחת החתונה כולה. בנוסף, בחירת הדיג'יי לא מסתמכת על החושים הרגילים שלנו, אפילו לא על חוש השמיעה. את הקייטרינג טעמנו ואת העבודות של הצלם ראינו, אבל בחירת התקליטן דורשת מאיתנו קצת יותר. איך בכל זאת בוחרים?

 

1. לבדוק מי תיקלט בחתונה של…

זו הדרך הטובה והקלה ביותר. הייתם בחתונה לפני שנה, המוזיקה היתה מצוינת, הרחבה היתה מפוצצת, רקדתם ונהניתם בטירוף? זה הזמן לברר מי היה הדיג'יי, לבדוק אם הוא פנוי בתאריך שלכם ולסגור, גם אם הוא יקר בהרבה ממה שחשבתם להוציא על הסעיף הזה.

 

2. ואם הוא בדיוק תפוס?

במקרה הזה החיים מתחילים קצת להסתבך, אבל מובן שזה לא סוף העולם. זה הזמן לעבור לשלב ההמלצות. אולי יש לכם חברים שהיו בחתונה בזמן האחרון, נהנו ויודעים מי תיקלט. מנהל האירוע של הגן שאמור לרצות בהצלחת האירוע שלכם ישמח להמליץ לכם על כמה תקליטנים שהוא מעריך ואוהב, וגם הדיג'יי התפוס עצמו יוכל להמליץ לכם על קולגות ברמתו. מובן שגם התקליטנים המופיעים באינדקס שלנו יגדילו את הסיכוי לבחירה נכונה ומוצלחת. גבשו לעצמכם רשימה של לא יותר משלושה שמות ותתחילו לקבוע פגישות.

 

3. מה צריך לשאול?

למען האמת, 99% מהדיג'יים ברמות הגבוהות מתאפיינים ברמת שרות ומקצועיות גבוהה. אבל בכל זאת, למען הסר ספק, כדי לוודא את הדברים הבאים: שהדיג'יי מגיע לאירוע עם טכנאי/עוזר שנשאר איתו עד הסוף. שהוא מגיע עם ציוד גיבוי למקרה של תקלות טכניות. כדאי גם לבדוק גיבוי לשירי כניסה ויציאה מהחופה ולמיקרופון של הרב, וכן לברר תשובה לשאלה מה קורה אם הדיג'יי סובל משפעת עופות דווקא ביום החתונה שלכם….

 

4. אין לכם בשביל מה לבוא ולראות אירוע!

אני אומר זאת שוב: אין לכם בשביל מה לבוא ולראות אירוע, כי זו לא הדרך לבחור דיג'יי. מה כבר תוכלו לראות בחצי שעה של צפייה ושמיעה מהצד בחתונה שאין לכם עליה מושג? לא מי הזוג ואיזה מוזיקה הם אוהבים או מתעבים, או מי הקהל שלהם ומה מעורר אותו. לא תוכלו לדעת איך היתה קבלת הפנים ולא איך תיפקד הדיג'יי בשעות המאוחרות יותר.

 

אם אתם חוששים שהדיג'יי שלכם לא יודע לעשות מיקסים כמו שצריך, אתם יכולים לבקש ממנו שידגים לכם או יראה לכם קלטת וידאו (לא ערוכה) מחתונה אחרת שלו. בכלל, לצפייה בווידאו יחד עם הדיג'יי יש יתרונות: אפשר לעבור על רוב חלקי האירוע ולהבין יחד איתו למה דווקא המוזיקה שאתם שומעים התאימה לאותו אירוע ויכולה להתאים או לא להתאים לאירוע שלכם.

 

5. אין מנוס מלהשתמש באינטואיציה

בסופו של דבר, אתם צריכים להפעיל עוד חושים. יש משהו בבחירה של הדיג'יי שקשור ביותר מקבלת תשובות לכל השאלות הנ"ל. משתמשים הרבה במילה "כימיה", אבל לדעתי, חוץ מהתקשורת הטובה עם האדם יש פה עוד גורם שאמור לספק את התחושה האישית שלכם ולענות על שאלת השאלות: האם אנו סומכים עליו שהוא יעשה לנו חתונה בלתי נשכחת? רק אם התשובה שלכם היא "כן" תחתמו על החוזה.

 

אל תשכחו שהמטרה שלו (צריכה להיות) לשרת אתכם, את האורחים שלכם ואת הטעם שלכם. זוהי לא הופעה פרטית שלו. דיג'יים רבים פשוט מנגנים מה שהם רוצים, למרות בקשות והסכמים. הבהירו לו מה חשוב לכם. מטרת הדיג'יי היא לקרוא את הקהל, ליצור אווירה נכונה ומתאימה מהקבלת פנים עד לאפטר פארטי. אל תהיו קשוחים מדי. הדיג'יי הוא איש מקצוע עם הרבה נסיון, הוא כנראה יודע מה הוא עושה, איך להקפיץ אנשים ולא להרדים אותם. בזמן המסיבה עצמה הוא המלך של המוזיקה. אתם מגדירים את המכונית אבל הוא נותן את הגז. בשביל זה אתם משלמים לו, אחרת פשוט תקחו נגן MP3. אין מה לבוא לראות אירוע. יש קהל מאוד מגוון מצרפתים, קנדים, קיבוצניקים, ערסים, מבוגרים, צעירים. אין לי פלייליסט שחוזר על עצמו ובטח לא אירוע שחוזר על עצמו, לכן שום אירוע שלי לא משקף את קודמו או את הבאים אחריו. די.ג'יי זה כימיה.

 

פרטים חשובים, שצריך לשים לב אליהם בשלב חתימת החוזה:

 

1. וודאו שמצוין בחוזה שיש גיבוי במקרה והתקליטן שלכם חולה,דעו מי המחליף שלו.

2. ודאו את שעת הגעתו למקום הארוע. (הוא אמור להיות מעבר למוכן כבר לפני קבלת הפנים)

3. ודאו שיש לו גיבוי במקרה של תקלות.  ודאו שאין הגבלת זמן (שהוא לא אורז את חפציו ב 12 בלילה)

4. החתונה שלכם היא המסיבה שלכם. אל תתקמצנו בדרישות ופירוטים. אם היא יכולה להיות מושלמת יותר, למה לא?

 

הנה רשימת האפשרויות לבקשות מהדיג'יי:

 

* סגנון מוזיקה: אם סגנון המוזיקה חשוב לכם במיוחד, אתם רוצים שירים מיוחדים בערב, זה הזמן לדבר על זה. למרות שרוב הדיג'יים באים עם סגנון אחד או יותר של מוזיקה שהם אוהבים, תבדקו שהם מכירים את הסגנון החביב עליכם. אם נראה לכם שלא, אתם מסתכנים בכך שהסגנון לא יהיה בחתונה.

 

* שיר לכניסה, שיר ליציאה: כל הדיג'יים יציאו לכם ויתנו אופציות. כאן ההחלטה היא שלכם ולא ראינו פאשלות. השתמשו בידע ובנסיון של הספק.

 

* סלואו: אם אתם רוצים שיר סלואו, קיבעו אותו מראש. שימו לב לא לבחור שיר ארוך מדי – זה די מייבש. נסו לחשוב מדי בדיוק אתם רוצים את השיר ודאגו לסכם עם הדיג'יי. יש זוגות שאוהבים את הסלואו כריקוד הראשון אחרי החופה, יש כאלה שרותים שקודם כל אנשים יאכלו, וכו'. מצד שני – שימו לב שהריקוד די לא טיבעי לרוב האנשים, אז קחו את זה בקלות.

 

* הכרזה על הכלה והחתן: לפני החופה הדיג'יי מכריז עליכם. האם אתם רוצים משהו מיוחד?

 

* מוזיקה אחרי החופה: אחרי החופה לרוב מתחילה הארוחה. האם אתם רוצים להרגיע את המוזיקה כדי שאנשים יאכלו, או להקפיץ את הצעירים עדי לחגוג את החופה ולתת לזקנים לאכול (להוריד לחץ מהמזנונים אם יש). תחשבו על 20 הדקות אחרי החופה ותדאגו שהדיג'יי יבין מה אתם רוצים.

 

* עד מתי המסיבה ממשיכה: תדרשו מהדיג'יי להשאר עד סוף המסיבה (ודאו שכך כתבו בחוזה). אל תתנו לדיג'יי לסגור את החתונה שלכם מוקדם ממה שאתם רוצים, אפילו אם כבר 2 בלילה – אם החברים שלכם רוצים להמשיך והאולם מסכים – למה לא?

 

* למי מותר לבקש שירים: בזמן החתונה, כדאי לתאם עם הדיג'יי למי מותר לבקש שירים ולמי הוא צריך להסכים.  ולמי ממש אסור לו להקשיב (הדודה ההיא שבכל חתונה מבקשת שינגנו אומקולטום…)

 

למה דווקא נתי ניב?

תחום האירועים בישראל מוצף באלפי ואולי אף עשרות אלפי ספקים בתחומים שונים. אז מדוע לבחור דווקא בנתי ניב? הנה חמש סיבות עיקריות:

 

1. נתי ניב היא הדי.ג'יית המובילה בישראל, בעלת ניסיון של למעלה מ – 15 שנה באלפי אירועים, הופעות והפקות מוסיקליות בכל רחבי העולם.

2. נתי ניב ניגנה עם מיטב אמני ישראל, הופיעה על כל במה אפשרית וכיום גם מרצה בקורסים להפקה וניהול אירועים באוניברסיטה הפתוחה.

3. נתי ניב בוגרת האקדמיה למוסיקה בלוס אנג'לס, בוגרת השתלמויות בביה"ס הגבוה לג'אז בשוויץ, בוגרת הלהקה הצבאית של חיל החינוך ועוד.

4. נתי ניב חיה ונושמת מוסיקה כל חייה והיא זוכת תחרות "התקליטנית הטובה ביותר לשנת 2011" מטעם אתר mako.

5. נתי ניב מביאה איתה לרחבה אהבה אמיתית למוסיקה, מקצועיות חסר פשרות ושמחת חיים שאין לה סוף…

 

בזכות כל אלו ועוד – הבחירה בנתי ניב היא הבחירה הבטוחה עבור כל מי שמעוניין באירוע מושלם.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *